söndag 8 januari 2012

American Dinner

Pizza och milkshake till middag tyckte vi kändes väldigt amerikanskt på något sätt. Degen till Pizza Gourmet kavlade vi ut med hjälp av flaskan till tidigare arlakvälls rosvatten, eftersom jag saknar kavel hemma. Det var lite bökigt med degen, men funkade ändå helt ok.Så här snyggt, snabbt och elegant svischade Lena på Zetas tomatsås.
Och så blev pizzorna snygga också!
Jättegoda tyckte vi att pizzorna blev.
Lena:

Mr.Arla:

Anneli:

Hederligt gott rödvin drack vi till skall sägas också. Passade perfekt!

Till efterrätt drack vi ingen alkohol, dels för att jag var förkyld och bara blev mer sjuk av rödvinet, och dels för att efterrätten i sig var en dryck: äppel- och kanelfrestelse. Av bilderna framgår att Lena tillverkade dessa goda kanel o äpplemilkshakes. Vad jag gjorde är mer oklart, tog fram glassen ur frysen? Tog kort på Lena när hon jobbade gjorde jag i alla fall.


Det här var inte alls äckligt:
Mr.Arla:"Gott, som att dricka äpplepaj."

Lena: "Det lät konstigare än vad det var!"

Anneli: "Mcdonalds kan ha det här som sin månadssmak på sin milkshake."


Go kväll alltså, och nästa gång slumpas det fram tårta, för då fyller jag år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar